2023. szeptember 30-án megrendezésre kerülő IX. Mapei Tihanyi Félmaraton névadójának PR és kommunikációs vezetőjével beszélgettünk a marketing világáról, a Mapei legfőbb üzenetéről és arról, hogy mitől válik igazán élménydússá egy verseny. 

Mi a Mapei legfőbb üzenete?

A legfontosabb mondanivalónkat és üzenetünket a küldetésünk tartalmazza, amit közösen a munkatársainkkal együtt fogalmaztunk meg még évekkel ezelőtt, ez pedig a következő:

„A fenntartható fejlődés szem előtt tartásával, a tartós, környezetbarát termékeinkkel, megoldásainkkal és minden tudásunkkal segítsük az építőket és építtetőket a jövő épületeinek megalkotásában…és erre mindenkor készen állunk!” 

Számunkra nagyon fontos a segítségnyújtás – segítségnyújtás minden területen: mi a cégen belül is olyan csapat vagyunk, akik folyamatosan segítik egymást, hogy aztán a piacnak, partnereinknek, vásárlóinknak is segíteni tudjunk a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. 

És ha már megemlítettem a fenntarthatóságot: a Mapei elkötelezte magát a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás mellett, vagyis amellett, hogy igazi eredménynek azt érezzük, ha segíthetünk szebbé, jobbá, élhetőbbé tenni a világot! Azon dolgozunk és arra bíztatunk mindenkit, hogy a „Miben segíthetünk?” kérdés ne csupán egy üres, udvarias fordulat legyen. Legyen része a mindennapjainknak, a közös munkának, legyen egy olyan kérdés, ami valóban foglalkoztat minket!

Milyen fejlesztések voltak 2022-ben és milyenek várhatóak a Mapei életében a PR és kommunikáció területén 2023-ban?

Azt gondolom, hogy a PR és marketing területén – iparágtól függetlenül – mindig vannak kihívások, amelyeknek meg kell felelni, ehhez pedig folyamatosan változtatni, fejleszteni kell a saját tudásunkat, hogy a kommunikációhoz használt eszközöket a lehető leghatékonyabban, legjobb eredménnyel tudjuk használni.  Amúgy is nagyon sok online eszközt és csatornát használunk a kommunikációnk során, ami rendkívül gyorsan változik. Szerintem ennek a területnek a sikere és felkészültsége óriási hatással lehet egy cég sikerére és eredményességére. 

De ha már a hatékonyságot említettem: ugyan nem az idei év fejlesztése, de folyamatos fejlesztést és tanítást igényel a 2 éve létrehozott chatbotunk, ami a weboldalunkon és a Facebook messengeren keresztül működik. Majának – mert így hívják a chatbotot – is az volt a célja, hogy minél gyorsabban és pontos válaszokkal tudjuk segíteni az építkező lakosságot, vagy a termékeinkkel dolgozó szakembereket, úgy, hogy közben némi terhet is leveszünk szaktanácsadással foglalkozó kollégáinkról. Ennek érdekében folyamatosan tanítjuk a chatbotot, hogy minél pontosabb válaszokat tudjon adni a felmerülő kérdésekre.

Idei évi fejlesztés volt az is, hogy a már sikeresen működő podcastunkból készítettünk egy vlogot a videó megosztó csatornánkon is, ha valaki a videókat szeretné nézni és nem csak hallgatni a szakmai információkat, akkor számukra is tudjunk kedvezni.

Idén vezettük be és még tanuljuk a Microsoft Dynamics 365 marketing modulját és a benne rejlő lehetőségeket, amiket mind-mind a marketingünk, az értékesítésünk és a kommunikációnk hatékonyságának javítása érdekében kezdtünk el használni. Szeretnénk egy jól működő automatizált marketing kommunikációs rendszert felépíteni, de ennek gyakorlati megvalósítása biztosan a 2023-as évet érinti majd.

Természetesen folyamatosan fejlesztjük a szakemberek számára nyújtott szolgáltatásainkat is. Egyik ilyen szolgáltatásunk, azok a szakmai képzések és kereskedő partnereknél való kitelepülések, amelyeket magas szakmai tudással rendelkező alkalmazástechnikus kollégáink tartanak a szakemberek számára. De a Szakember Közösség tagjai számára is fejlesztettünk e-learning rendszert, hogy ha valaki nem tudja megoldani a személyes jelenlétet, de érdekli egy-egy szakmai téma, akkor tudja fejleszteni a tudását.

A weboldalon is számos fejlesztés történt: már elérhető egy rugalmas hézagtömítő és ragasztó választást segítő funkció is az oldalon, de az elmúlt hetekben aktiváltuk a sportpálya bevonatunk – Mapecoat TNS – színválasztó funkcióját is a mapei.hu-n. 

Most is folyamatosan dolgozunk azon, hogy például a Mapei által kínált megoldások a lehető legkönnyebb módon elérhetőek legyenek a weboldalunkon, és néhány kattintással bárki meg tudja nézni, hogy például egy fürdőszoba felújításhoz, vagy egy terasz kivitelezéséhez milyen termékeket kínál a Mapei. Ez már lehet, hogy csak 2023-ban fogja segíteni a weboldalunk látogatóit. 

És talán a legnagyobb kihívást az idei évben a TikTok csatornánk beindítása jelentette, amelyen nagyon sok munkatársunk dolgozik, akár a kamerák előtt és mögött a háttérben, hogy azok a rövid filmek, jelenetek összeálljanak, amelyeknek köszönhetően néhány hónap alatt több mint 24 000 követőtábort sikerült felépíteni. 

Szóval folyamatosan keressük és szeretjük is a kihívásokat, jövőre is biztosan lesznek 

Miért fontos a Mapei számára egy olyan versennyel együttműködésben állni, mint amilyen a futniszépé?

A Mapei Kft. évek óta elkötelezett a környezet védelem mellett, és törekszünk arra is, hogy egészség- és környezetbarát építési termékeket gyártsunk.  

De nem csak a környezetért teszünk meg mindent, hanem az egészség megőrzéséért is, így számunkra fontos, hogy megtegyünk minden apró lépést annak érdekében, hogy a környezetünket és egészségünket sokáig megőrizzük, és hogy ez a fejlődés fenntartható legyen minél hosszabb ideig! És így kapcsolódik a futóverseny támogatása, szponzorációja is hozzánk, hiszen a sport is a fenntartható jövőt, fejlődést és az egészséges életet tudja biztosítani, jelképezni. Ezért vagyunk több sporteseménynek is a névadó szponzora. 

Miért szeretitek a futniszép versenyeket?

Mindig izgalmas, nagyon szép helyszíneken kerülnek megrendezésre a versenyek, ha az ember nem is futni megy el ezekre a versenyekre, hanem kísérőként, szerintem már ez akkor is egy élmény.

Mindig készültök programokkal, interjúkkal a helyszínen, amik érdekesek és hasznosak a résztvevőknek.

Én személy szerint imádom a gyerekversenyt, a kislányom két éve részt vesz rajtuk, nagyon büszke ő is a kapott éremre, és természetesen én pedig rá vagyok nagyon büszke.

Én ugyan nem futok ezeken a versenyeken, de jó érzés részt venni, ott lenni, az emberek jókedvűek, közvetlenek, remek a hangulat, mindenki szurkol és drukkol mindenkinek.  Tavaly a badacsonyi versenyeteken futott maratont életében először az egyik kollégánk, az utolsó métereket az ügyvezetőnk vele futotta és közvetítette a Facebookon, és rendkívül büszkék voltunk mi is a kollégánkra, az eredményére és az elképesztő kitartására. 

Köszönjük szépen az interjút Szilvi, szeptember 30-án találkozunk Tihanyban! 

Vélemény, hozzászólás?